Instituttets dag ved Telemarksgalleriet

Institutt for estetiske fag ved campus Notodden hadde instituttets dag ved Telemarksgalleriet fredag 16. august. Nye studenter fikk oppleve deler av byens infrastruktur og industriens kulturarv i byen. Studentene fikk innholdsrike omvisninger og fikk sett flotte utstillinger.

• Magne Furuholmen – IGNIS: Sommerutstillingen i Telemarksgalleriet viser ny skulptur og grafikk av Magne Furuholmen.
  • Museets faste galleri som viser utvalgte verk fra museets kunstsamling bla. Th. Kittelsens flotte Svelgfoss-serie malt i 1907-1908.
  • Presentasjon av kreativ verksted. På verkstedet kan barna utfolde seg med kunstneriske oppgaver og prosjekter for i alle aldre.
  • Verdensarvsenteret – Verdensarvsenteret har en avdeling i Rjukan og en avdeling i Notodden og formidler og forvalter de fire hovedkomponentene i Rjukan-Notodden industriarv; Vannkraft, Industri, Bysamfunn og Transportåren.
  • Utendørs fotoutstilling – Utenfor Telemarksgalleriet vises en utstilling med historiske foto fra museets samling.

Bilder fra instituttets dag:

Her finner du mer info om studier ved Institutt for estetiske fag ved USN: